Email marketing este una dintre cele mai vechi forme de comunicare digitală si cu toate acestea, e-mailul încă este liderul absolut când vine vorba de utilizare.

Sigur, există și alte metode mai noi de comunicare cu publicul și clienții, precum social media, chat live și multe altele. Cu toate acestea, cu o bază de utilizatori de peste 4 miliarde de oameni, e-mailul este regele canalelor de marketing.

În plus, marketingul prin e-mail are un ROI de pana la 45 USD pentru fiecare dolar cheltuit, ceea ce înseamnă că merită un loc printre uneltele obligatorii ale fiecărui agent de marketing.

În 2020, veniturile din e-mail marketing au fost de 7,5 miliarde de dolari, iar până în 2023, această cifră va depăși pragul de 10 miliarde de dolari. Potrivit Statista, peste 80 la sută dintre experții din industrie au declarat că au folosit e-mailul ca parte a strategiilor lor de marketing în 2020, folosind, de asemenea, diverși indicatori pentru a evalua succesul unei campanii.

 

Ce este Email Marketing?

Marketingul prin e-mail este un canal de marketing puternic, o formă de marketing direct, precum și marketing digital, care utilizează e-mailul pentru a promova produsele sau serviciile companiei dumneavoastră. Îți poate ajuta clienții să cunoască cele mai recente articole sau oferte, integrându-le în eforturile tale de automatizare a marketingului. De asemenea, poate juca un rol esențial în strategia de marketing prin generarea de clienți potențiali, conștientizarea mărcii, construirea de relații sau menținerea clienților implicați între achiziții prin diferite tipuri de e-mailuri de marketing.

În 2020, rata de clic pentru deschidere (CTOR) a e-mailurilor de marketing a fost de aproximativ 14% la nivel global. Această rată de deschidere este cu mult mai mare decât rata de click a celor mai bune campanii din Social Media, fără să discutăm și despre faptul că o campanie de e-mail marketing nu este influențată de algoritmi, diverse modificari ale platformelor de social media sau inflexiuni ale costurilor privind publicitatea globală.

Avantajele Email Marketing

 

 

Emailul este bazat pe permisiuni

Acest lucru înseamnă că atunci când un client are încredere să-și împărtășească adresa de email cu tine, reprezintă echivalentul virtual la a-ți da cheile de la casa acestuia. Obținerea permisiunii să intri, în loc de să apari neinvitat, vă crește șansele de anagajament și conversie.

Acces direct la audiență

Un alt avantaj major este reprezentat de accesul direct la audiența dumneavoastră. Puteți să comunicați direct cu abonații dumneavoastră conform programului acestora. În același timp, pentru că oamenii își verifică email-ul zilnic, campania dumneavoastră are toate șansele să fie vizualizată.

Control absolut

În cazul majorității platformelor de marketing, dumneavoastră nu sunteți proprietarul acestora. Acest lucru înseamnă că dacă platformele își întrerup activitatea, toată munca dumneavoastră se pierde. În cazul email marketing, dumneavoastră sunteți proprietarul relației pe care a-ți construit-o cu abonații pe care îi aveți.

Capabilități personalizate

Puteți să folosiți date demografice și psihografice pentru a construi campanii personalizate și ultra-direcționate. Studiile de piață arată că în cazul campaniilor segmentate și personalizate, profitul acestora poate crește cu până la 760%.

Măsurători precise

Măsurarea eficienței unei campanii de email marketing este crucială iar campaniile automatizate de email marketing fac acest lucru cu ușurință. În funcție de platformă de email marketing folosită, aceste măsurători pot fi deosebit de complexe.

Scalabilitate

Scalarea campaniilor de email marketing se realizează fară a aloca prea multe resurse și mai ales, fară a compromite calitatea pe care o oferi clienților. În cazul email marketing, scalarea este direct proporțională cu creativitatea și obiectivele campaniilor iar trecerea de la 500 de abonați la 500.000 este făcută foarte ușor și păstrând același proces tehnic.

Realizarea unei campanii eficiente

E-mail marketing-ul este una dintre cele mai performante strategii de marketing digital și datorită faptului că este deosebit de intuitivă și poate fi automatizată foarte mult. Dacă putem să reducem acțiunile din cadrul campaniilor de email marketing în 4 pasi, aceștia ar fi:

Analiză și Cercetare

Orice strategie bine făcută începe cu cercetarea pieței, a competitorilor și analiza soluțiilor tehnice disponibile. Specialiștii noștri vor ține cont de industria din care faceți parte, de provocările pe care le putem întâlni pe parcursul campaniilor și eventualele acțiuni ce trebuie întreprinse pentru a le depăși cu succes.

Stabilirea obiectivelor

Puteți să folosiți email marketing pentru a atinge multe obiective ale afacerii dumneavoastră, cum ar fi: creșterea vânzărilor, creșterea percepției brand-ului, generarea și întreținerea contactelor, creșterea angajamentului clienților sau creșterea loialității clienților. Obiectivul selectat se află la baza oricărei campanii de email marketing iar acesta trebuie să fie stabilit foarte clar, pentru a respecta pașii necesari atingerii acestuia.

Dezvoltarea listei de abonați

Pentru a realiza campanii de e-mail de succes, aveți nevoie de o listă de e-mail activă. Aceasta este o bază de date cu contacte de e-mail care și-au exprimat interesul să primească comunicări de marketing de la compania dumneavoastră. Există multe modalități de a crea o listă de e-mail. Una dintre cele mai ușoare este să creezi o ofertă de care publicul țintă este interesat, ca un cupon, în schimbul adreselor de e-mail sau obținerea adreselor prin canale de social media.

Selectarea ESP

Un furnizor de servicii de e-mail (ESP), cunoscut și ca o platformă de marketing prin e-mail, este un software care vă ajută să vă gestionați lista de e-mail. De asemenea, ajută la proiectarea și executarea campaniilor automate de marketing prin e-mail. Utilizarea unui ESP vă permite să automatizați acțiunile declanșate de comportamentele publicului țintă. Selectarea platformei de marketing se realizează în funcție de obiectivele stabilite, traficul estimat, complexitatea campaniilor și bugetul de care dispuneți.

Tehnologii folosite

Pentru a realiza o campanie de succes, trebuie să utilizați instrumente de email marketing performante, pentru a vă optimiza procesele.

MailChimp
Sendinblue
MailGenius
GlockApps
Hyperise

MailChimp

Mailchimp este cea mai mare platformă de automatizare a marketingului concepută și dezvoltată pentru companiile care folosesc e-mailul pentru a ajunge la piețele țintă. MailChimp oferă personalizarea campaniilor de marketing fără a fi nevoie să scrieți cod, modele personalizate de email-uri, automatizare și un constructor de „călătorie a clientului”.

Sendinblue

Sendinblue este cel mai bun pentru întreprinderile mici care desfășoară campanii simple de e-mail. Are un set bogat de funcții cu un CRM, chat live și SMS, printre altele. Planurile încep de la 25 USD/lună.

MailGenius

MailGenius vă inspectează e-mailurile pentru posibile declanșări de spam. Îl puteți folosi pentru a rula teste de livrare pentru a vă asigura că e-mailurile ajung în căsuțele de e-mail ale destinatarilor vizați. MailGenius este un instrument gratuit.

GlockApps

GlockApps afișează rezultatele livrării în timp real, inclusiv dacă e-mailul a ajuns în Inbox, în dosarul Spam, în filele Gmail Promoționale sau Sociale sau dacă nu a fost livrat în primul rand. Conturile personale sunt gratuite, iar prețurile cresc de acolo.

Hyperise

Când vine vorba de personalizarea campaniilor de marketing prin e-mail, niciun instrument nu o face mai bine decât Hyperise. Vă ajută să adăugați imagini dinamice, personalizate la fiecare dintre e-mailurile dumneavoastră, inclusiv imagini de profil de pe platformele de social media.

Cea mai bună campanie de email marketing este cea care aduce rezultate

Cu o piață globala de peste 4 miliarde de utilizatori, campania de email marketing este un parcurs normal și esențial pentru aproape orice industrie și orice afacere, fie că discutăm despre un start-up sau de un business care se afla pe piață de mulți ani. Comparativ cu social media media marketing sau SEO, costurile email marketing sunt mult mai mici, astfel putând să obțineți beneficii maxime, cu un buget redus. Specialiștii ZONK aduc în joc o experiență de peste 10 ani în domeniul marketing-ului prin transmiterea de emails și suntem aici pentru că să îți propulsăm afacerea la următorul nivel. Vă vom sfătui care sunt platformele potrivite pentru dumneavoastră, cum putem să construim cel mai eficient email, ce trebuie să conțină acesta și care sunt produsele sau serviciile ce trebuie promovate. Considerăm că relația cu partenerii noștri trebuie să fie câștigătoare de ambele părți, astfel ne vom concentra pe rezultate și pe atingerea obiectivelor propuse.

Ai o idee pe care vrei
să o discutam?
Scrie-ne aici!





    Go to Top