Optimizarea pentru motoarele de căutare (SEO) este un serviciu parte din digital marketing care se referă la procesul de îmbunătățire a traficului organic al site-ului dumneavoastra și a poziționării pe motoarele de căutare precum Google sau Bing. Aceasta include crearea de conținut de înaltă calitate, pe lângă monitorizarea stării tehnice a site-ului dumneavoastra, obținerea de link-uri de la alte site-uri către site-ul dumneavoastra, menținerea prezenței de căutare locale a site-ului și multe altele. Cu cât site-ul dumneavoastra se clasează mai sus, cu atât poate genera mai multă expunere, rezultand în consolidarea unei afaceri de calitate.

SEO făcut cum trebuie produce efecte imediate și pe termen lung, spre deosebire de anunțurile plătite sau alte tipuri de marketing care te îndreaptă spre o cheltuială continuă ce nu face decât să distrugă un buget ce poate fi folosit în multe alte scopuri

Ce este SEO?

Motoarele de căutare precum Google utilizează procese relativ complexe – sau algoritmi – pentru a organiza și clasa conținutul. Algoritmii iau în considerare o gamă largă de factori de clasare pentru a decide cât de bine se clasează o pagină. Pe scurt, motoarele de căutare preiau conținut digital și organizează aceste informații în pagini de rezultate. Scopul final este de a-i face fericiți pe cei care caută sa acceseze aceste informații, în paginile cu rezultate ale motorului de căutare – SERP. O mare parte a procesului SEO este încorporarea cuvintelor cheie în conținutul dumneavoastra. Cuvintele cheie sunt cuvinte sau expresii conectate de utilizatori în motoarele de căutare atunci când efectuează o căutare. In mare, procesul SEO se împarte în 2 categorii, in functie de locul unde trebuie întreprinse acțiunile necesare și anume On-Page SEO și Off-Page SEO

On-page SEO

On-page SEO este practica de optimizare a conținutului paginii web. Puteți controla acești factori, spre deosebire de tacticile off-page. De exemplu, puteți actualiza etichetele de titlu ale meta descrierilor de pe propria pagină și puteți crea propriul conținut. Alți factori ale procesului On-Page SEO pot include cuvintele cheie folosite în conținut, crearea de conținut relevant, viteza de încarcare a paginilor sau atribuirea link-urilor interne.

Off-page SEO

Off-page SEO descrie toate tacticile de optimizare care au loc în afara proprietăților web deținute de dumneavoastră. Aceste tactici în afara paginii ajută motoarele de căutare și cei care caută să stabilească dacă site-ul dumneavoastră este autorizat, relevant și de încredere. În timp ce SEO off-page poate include domenii precum rețelele sociale și marketingul cu influenceri, probabil cel mai important aspect este construirea de linkuri.

Strategia de link building presupune dezvoltarea de legaturi între site-ul dumneavoastră și site-uri partenere care oferă conținut asociat cu subiectul conținutului pe care îl promovați. Spre exemplu, dacă aveți un site de închirieri auto, strategia de link building poate fi creată cu blog-uri partenere din industria auto.

Cum funcționează SEO și motoarele de cautare?

SEO este atât arta, cât și practica de a convinge motoarele de căutare să recomande conținutul dumneavoastra utilizatorilor, ca fiind cea mai bună, mai autorizată și cea mai cuprinzătoare soluție la problema lor. Scopul principal al unei strategii SEO este, de obicei, ca site-ul dumneavoastră să se claseze foarte bine pe Google. Algoritmul de căutare Google se referă la procesul intern al Google de a clasifica conținutul. Acesta ia în considerare o gamă largă de factori atunci când ia decizii de clasare. Algoritmul Google s-a schimbat de multe ori de-a lungul anilor, dar mai recent, se concentrează pe înțelegerea intenției de căutare prin intermediul modelelor lingvistice.

Google lucrează în următoarele etape pentru a găsi și a clasifica conținutul:

Crawling:

Google folosește „boți” pentru a accesa web-ul și pentru a căuta pagini noi sau actualizate. Pentru ca Google să găsească o pagină, pagina trebuie să aibă linkuri care să indice către ea. În general, cu cât o pagină are mai multe link-uri către ea, cu atât este mai ușor pentru Google să localizeze pagina respectivă.

Indexing:

Apoi, Google analizează adresele URL pe care le descoperă roboții și încearcă să inteleaga despre ce este vorba în pagină. Google va analiza lucruri precum conținutul, imaginile și alte fișiere media. Apoi stochează aceste informații în Indexul său Google.

Serving:

Odată ce Google a evaluat adresele URL, determină care pagini sunt cele mai relevante pentru interogările de căutare ale utilizatorilor și le organizează în consecință în SERP-uri.

Beneficiile SEO

SEO este important pentru că ajută la creșterea vizibilității online a afacerii tale. Publicitatea plătită și rețelele sociale ajută, de asemenea, la vizibilitate, dar frumusețea SEO este că în timp, poate continua să aducă trafic dacă este configurat corect. Deci, optimizarea pentru motoarele de căutare aduce trafic „gratuit” pe site-ul dumneavoastră. Dacă publicați pagini de înaltă calitate care răspund la interogarea unui utilizator, acestea pot apărea în partea de sus a SERP-urilor. Acesta este un loc excelent pentru ca utilizatorii să se familiarizeze cu site-ul și afacerea dumneavoastră. Pe lângă traficul continuu care vine spre site-ul dumneavoastră, SEO poate să aducă conversii, potențiali clienți și sa încurajeze vânzările.

Servicii SEO

Serviciile tipice ale unei agenții tehnice SEO acoperă o gamă largă de activități legate de eliminarea celor mai frecvente erori din cadrul site-ului web care influențează negativ modul în care acesta se clasifică în motoarele de căutare. După un audit SEO, specialiștii nostri sunt pregătiți să optimizeze indexarea și să vă ajute în construirea unei strategii SEO de durată, care vă va aduce beneficii reale.

Optimizare On-page

Cu SEO tehnic, de obicei, există o mulțime de mici îmbunătățiri care se traduc în performanță mai bună. Optimizarea elementelor de pe site, cum ar fi conținutul, grafica, etichetele meta, legăturile interne, designul, viteza serverului, adresele IP și explorarea detaliilor tehnice ale site-ului web este o modalitate excelentă de a vă îmbunătăți pozițiile site-ului în motoarele de căutare.

Optimizare JavaScript

Ca parte integrantă a aproape fiecărui site web, JavaScript este un aspect crucial care influențează rezultatele SEO. Deoarece este responsabil pentru adăugarea de dinamism și implicare a utilizatorilor in site, are un impact semnificativ asupra experienței utilizatorului. Modul în care JavaScript este organizat și gestionează interacțiunile cu serverul influențează performanța SEO generală.

Optimizare a Performanței

Site-ul dumneavoastră poate fi optimizat SEO prin diferite metode, dar atâta timp cât este subperformant, lent și frustrant de utilizat pentru clienți, acesta nu va avea un rang ridicat. Comprimarea fișierelor pentru a reduce fișierele CSS, JavaScript și HTML, reducerea redirecționărilor, valorificarea stocării în cache a browserului și a CDN-urilor, îmbunătățirea timpului serverului – toate aceste acțiuni vor îmbunătăți ratele de conversie și experiența utilizatorului și vor crește viteza paginii și clasamentul în motoarele de căutare.

Optimizare Core Web Vitals

Google introduce un set de valori importante numite Core Web Vitals, care practic încapsulează modul în care algoritmii lor de căutare clasifică site-urile. Există mulți factori pe care crawlerele îi vor lua în considerare, iar optimizarea site-ului dumneavoastră ținând cont de aceștia va crește rentabilitatea investiției în marketingul digital.

Off-page SEO

Optimizarea Off-page SEO îți vă propulsa afacerea la următorul nivel, fiind metoda care până la urma iți vă asigura fluxul de trafic necesar dezvoltării brandului. Există o multitudine de aspecte ce trebuie analizate care parte din acest serviciu dar cea mai importantă strategie off-page SEO rămâne strategia de link building. Aceasta presupune, printre altele, dezvoltarea parteneriatelor corecte și de durată între site-uri, platforme sau aplicații, astfel încât toți cei implicați în acest proces să beneficieze la maxim de puterea motoarelor de căutare. Totodată, în acest serviciu intră și aspectele de social media ale brandului, marketing-ul prin influenceri, email marketing și alte ramuri alte marketing-ului digital.

Ce tehnologii folosim:

JavaScript
CSS
Google Search Console
Lighthouse
SEMRush
Google Analytics

JavaScript

Dezvoltatorii folosesc JavaScript pentru a adăuga ceva dinamism conținutului. Cu toate acestea, atunci când este făcut greșit, poate afecta semnificativ performanța site-ului web. Profesioniștii SEO optimizează codul JavaScript pentru a fi indexat, conectat corespunzător și să nu afecteze viteza site-ului.

CSS

CSS-ul este un factor SEO important. Face site-urile mai rapide și mai ușoare, precum și facilitează o mai bună organizare a paginii. Specialiștii SEO folosesc CSS pentru a le spune crawlerilor cât de important este fiecare conținut, pentru a reduce raportul cod-conținut și pentru a crește performanța generală a site-ului și indexarea.

Google Search Console

Google Search Console este cu siguranță unul dintre cele mai puternice și gratuite instrumente SEO disponibile. Este un serviciu care facilitează monitorizarea și depanarea performanței unui anumit site web în rezultatele căutării Google. Este grozav să trimiteți sitemap-uri, să identificați și să remediați erorile, să îmbunătățiți clasamentele, să optimizați paginile și să sortați backlink-urile.

Lighthouse

Lighthouse este un instrument automat, gratuit, care este util atunci când vine vorba de îmbunătățirea calității paginilor web. Lighthouse efectuează un audit SEO pe site-ul respectiv pentru a genera rapoarte cu clasarea SEO. Aceste clasamente ale motoarelor de căutare servesc apoi ca intrare pentru a rezolva problemele SEO și pentru a crește performanța generală a site-ului.

SEMRush

SEMrush este un software care ajută companiile să ruleze strategii de marketing digital, cum ar fi campaniile SEO. Cu SEMrush, puteți identifica tendințele care apar în nișa dumneavoastra din industrie. Vă auditează SEO pe pagină și vă ajută să vă îmbunătățiți paginile. Acest lucru vă permite să înțelegeți mai bine pagina și să o optimizați pentru SEO pentru o generare mai bună de clienți potențiali. În plus, SEMrush vă ajută să identificați cuvinte cheie valoroase pentru campania dumneavoastră și care dintre acestea sunt folosite de concurență dar și cum aceste cuvinte cheie sunt clasate în motoarele de căutare.

Google Analytics

Google Analytics este un serviciu de analiză web care furnizează statistici și instrumente analitice de bază pentru optimizarea motoarelor de căutare și în scopuri de marketing. Google Analytics este utilizat pentru a urmări performanța site-ului web și pentru a colecta informații despre vizitatori. Poate ajuta organizațiile să determine sursele de top de trafic al utilizatorilor, să evalueze succesul activităților și campaniilor lor de marketing, să urmărească îndeplinirea obiectivelor (cum ar fi achizițiile, adăugarea de produse în coșuri), să descopere modele și tendințe în implicarea utilizatorilor și să obțină alte informații despre vizitatori, cum ar fi datele demografice.

ZONK este partenerul ideal în procesul SEO al afacerii tale

ZONK este un partener tehnologic care vă scapă de toate problemele SEO pe care le-ați putea avea. Suntem în permanență la curent cu tendințele relevante și provocările industriei. Experiența noastră extinsă facilitează o înțelegere adecvată a contextului tehnic, pentru a oferi rezultatele dorite. Ne place să spunem că nu ne dorim ca partenerii noștri să devină dependenți de anunțurile plătite din social media sau de influenceri care nu vor înțelege niciodată afacerea dumneavoastră, ci doar o vor promova în schimbul anumitor sume de bani. De aceea, procesul SEO este singurul proces tehnologic de marketing care poate aduce beneficii reale de lungă durată și mai ales, fără o investiție recurentă. Suntem conștienți de provocarile oricarei afaceri și de aceea, specialistii ZONK vă ofera strategii SEO adaptate pe modelul de business pe care îl aveți si mai ales rezultate reale ce va vor propulsa afacerea în mediul online. Având in portofoliu peste 100 de proiecte SEO mici, medii și mari putem spune cu mândrie că am contribuit activ la bunăstarea acestor afaceri și vom continua să fim un partener de încredere pentru dumneavoastră.

Ai o idee pe care vrei
să o discutam?
Scrie-ne aici!





    Go to Top