Rețelele sociale au devenit o sursă de inspirație, divertisment și știri. Interesant este că au devenit, de asemenea, printre cele mai eficiente instrumente de marketing digital din prezent, multe companii îmbrățișând puterea social media mai mult ca oricand. Pe măsură ce numărul utilizatorilor rețelelor sociale continuă să crească, iar comportamentul de cumpărături al consumatorilor este din ce în ce mai afectat de Instagram și TikTok, specialiștii în marketing folosesc puterea de atragere a acestor rețele pentru promovare.

Potrivit unui sondaj realizat la inceputul lui 2020 in 29 de tari, rețelele sociale s-au numărat printre cele mai populare trei canale de marketing digital la nivel mondial, fiind folosite ca parte din campaniile digitale de 83% dintre specialiștii de marketing care au răspuns sondajului.

Ce este Social Media Marketing?

Social Media Marketing este procesul de creare a conținutului pentru platformele de social media, pentru a vă promova produsele, serviciile, ideile sau pentru a construi o comunitate, astfel generand trafic catre afacerea dumneavoastra. Cu noi funcții și platforme care apar în fiecare zi, social media marketing evoluează constant generand peste 3.9 miliarde de utilizatori la nivel global. Marketingul pe rețelele sociale se referă la a vă întâlni publicul țintă și clienții acolo unde se află și pe măsură ce aceștia interacționează social între ei și cu brand-ul dumneavoastra. În timp ce marketingul pe rețelele sociale în ansamblu este incredibil de valoros și benefic pentru creșterea afacerii tale strategia ta va fi diferită în funcție de rețelele sociale pe care publicul tău își petrece timpul.

Beneficiile Social Media Marketing

Expunerea crescută este avantajul cel mai frecvent citat al utilizării rețelelor sociale în scopuri de marketing, în rândul profesioniștilor din industria globală. Acest lucru nu este surprinzător, având în vedere atractivitatea uriașă de a avea miliarde de utilizatori activi ca public potențial de publicitate. Traficul îmbunătățit, generarea de potențiali clienți și loialitatea în creștere a fanilor sunt alte motive pentru care marketerii văd valoare în utilizarea rețelelor sociale în campaniile lor. Facebook, Instagram și LinkedIn sunt primele trei cele mai utilizate platforme sociale în rândul marketerilor la nivel mondial.

Gandiți-vă la situația pandemiei de Covid, în care companiile globale au fost forțate să își întrerupă activitatea, astfel creând o distanță majoră și probleme de comunicare între acestea ți clienți pe care îi serveau. Ce au făcut cele mai puternice companii din lume? Conform statista.com, în al doilea trimestru al anului 2021, companiile din Fortune 500 și-au crescut activitatea de postare pe Instagram cu 200%. Postările lor video pe Instagram au crescut cu 133%. Implicarea utilizatorilor în postările de pe Twitter a crescut cu 263% iar activitatea de postare și postare video a crescut cu 17, respectiv 22%.

Vânzarea prin social media reprezintă poate unul dintre cele mai importante beneficii pentru companii. Astfel, statisticile din octombrie 2020 ne spun că 12% dintre companiile de comerț electronic din America de Nord și Europa plănuiau să introducă vânzări directe prin intermediul platformelor de social media în 2021. Până la 30% dintre aceste companii vindeau deja prin intermediul rețelelor sociale la acel moment, în timp ce alți 33% dintre respondenți au declarat că încă evaluează dacă să adopte. această strategie sau nu.

Probabil că am putea să înșiruim pagini întregi de statistici care să reflecte beneficiile social media marketing pentru afacerea dumneavoastră dar concluzia finală este că în ziua de astăzi, prezența social media este absolut obligatorie pentru orice afacere care vrea să își prezinte produsele sau să-și întipărească ideea de brand în mintea consumatorilor. Trebuie doar găsită formula potrivită de publicitate, care vă va ajuta să propulsați afacerea la nivelul următor.

Metode demonstrate de marketing eficient

Prezența în social media este într-adevăr obligatorie pentru orice afacere care vrea să își dezvolte o bază de potențiali clienți. Totuși, nu toate platformele de Social Media sunt potrivite pentru afacerea ta iar identificarea acestora trebuie făcută din timp, pentru a evita costurile inutile de marketing care vor supară investitorii. Specialiștii noștri în social media marketing te vor ghida în procesul de dezvoltare a prezentei digitale, bazandu-se pe 4 pași dovediți:

 

Stabilirea scopului promovarii și al bugetului

Acest prim pas este deosebit de important pentru că stabilește clar direcția de promovare pe care urmează să o implementam și resursele pe care le avem la dispoziție. Vom discuta împreună cu dumneavoastră care este scopul principal al următoarei campanii de promovare, ce vă doriți să obțineți în urma acesteia, perioada de timp de desfășurare a publicității online și stabilim un buget de promovare potrivit pentru a ne atinge obiectivele. Totodată, identificam resursele interne sau externe necesare campaniei, posibilele impedimente pe care am putea să le avem și strategiile ce ne vor ajuta să le depășim.

Analiza afacerii și a competitorilor

Vom privi afacerea dumneavoastră din toate unghiurile posibile, pentru a înțelege direcția pe care v-o doriți și a vă recomanda canalele social media potrivite unui angajament cât mai mare. Spre exemplu, dacă scopul afacerii dumneavoastră este de a vinde îmbrăcăminte pentru persoane între 20 și 40 de ani atunci cu siguranță prezența pe Linkedin nu o să vă ajute foarte mult, fiind o platforma socială de business, orientatat foarte mult către relația B2B. În orice caz, concentrarea resurselor pe Instagram și Facebook ar putea fi alegerea înțeleaptă, aceste platforme fiind mult mai mult orientate către industria din care faceți parte. Nu în ultimul rând, analiza competitorilor ne poate scoate în evidența noutățile pe care ideea dumneavoastră le aduce în piață, cum putem să acționam pentru a atrage clienții dar și ce nu trebuie să facem pentru a nu altera percepția consumatorilor asupra brand-ului.

Dezvoltarea planului de marketing al campaniei

Odată ce avem toate resursele la dispoziție, putem să mergem înainte cu dezvoltarea planului de marketing al campaniei dumneavoastră. Acesta poate fi realizat pe orice perioada de timp dar recomandam că acesta să fie făcut pe o perioada de minim 6 luni, preferabil chiar 12 luni, pentru a avea o viziune clara a pașilor ce trebuie realizați și pentru a putea cuantifica rezultatele obținute în comparație cu diferite perioade din an. Planul de marketing poate cuprinde calendarul editorial de postări, eventualele campanii pay-per-click pe care le considerăm necesare, colaborări cu influenceri sau cu publicații online pentru obținerea unui impact cât mai mare precum și strategia activa de creștere organică a conturilor companiei de social media.

Implementarea și monitorizarea campaniilor

Ajunși în pasul în care avem tot ce ne trebuie, implementarea campaniilor dumneavoastră poate începe fară probleme. Specialiștii ZONK sunt deosebit de eficienți în folosirea metodelor inovative de marketing digital, în armonie perfectă cu dorințele de business ale dumneavoastră. Dar o campanie de marketing nu poate fi lăsată doar să funcționeze în speranța obținerii celor mai bune rezultate. Analizăm, modificăm, ajustăm și schimbăm în permanență elementele campaniei, urmărim indicatorii de performanță și ne asiguram că bugetul dumneavostră este alocat și cheltuit în cel mai eficient mod posibil.

Raportare și interpretarea rezultatelor

Ajunși către finalul campaniei, ne mai rămâne doar să ne aisguram că am obținut ceea ce ne-am dorit de pe urma acesteia. Acest ultim pas poate fi considerat printre cele mai importante din tot procesul campaniei, fiind esențial să putem să înțelegem rezultatele obținute și să le interpretam într-un fel în care putem să găsim metodele constante de îmbunatățire. Vom realiza diverse rapoarte ale campaniei pe care le vom discuta periodic în ședințele cu dumneavoastră și vă vom sfătui asupra metodelor viitoare ce ar putea să aducă rezultate și mai bune. Pentru că despre asta este vorba în fiecare campaniei, să devii cât mai bun iar infomația pe care o prezinți să ajungă la cât mai multe persoane relevante pentru afacerea dumneavoastră.

Ce tehnologii folosim:

Facebook Business Manager 

Facebook Business Manager este un cont pe care îl puteți crea în Facebook Advertising, care deține toate conturile de anunțuri și paginile de afaceri ale clienților dumneavoastră. într-o singură locație. Aici puteți gestiona facturarea, anunțurile și puteți măsura performanța pentru toți clienții conectați. A avea un FB Business Manager vă permite să adăugați/eliminați cu ușurință noi conturi de clienți și să implementați un sistem mai ușor de gestionare a clienților.

Facebook Creator Studio 

Facebook’s Creator Studio este un tablou de bord care permite creatorilor de conținut și persoanelor implicate în marketingul Facebook să își gestioneze paginile Facebook și/sau conținutul Instagram fără costuri. Și dacă gestionați rețelele sociale pentru mai multe afaceri, vă permite să vă vizualizați toate paginile într-un singur loc. În același timp, le permite creatorilor să-și monetizeze creațiile online și ajută la facilitarea colaborărilor între mărci și influenți, oferind instrumente creative precum programarea, managementul comunității și analiza rețelelor sociale.

Facebook Ads Manager 

Facebook Ads Manager este un instrument de gestionare a reclamelor pentru a crea, edita și analiza campanii promoționale plătite pe Facebook. Facebook a combinat recent Ads Manager și Power Editor într-o singură platformă pentru a facilita crearea și monitorizarea campaniilor de reclame pe mai multe platforme de publicitate deținute de Facebook, inclusiv reclame Instagram. 

Hootsuite

Unul dintre cele mai populare instrumente de gestionare a rețelelor sociale din jur, Hootsuite permite colaborarea între membrii echipei și un proces de aprobare. Pe lângă avantajul major de a vă vedea toate comentariile și mențiunile într-un singur loc, puteți, de asemenea, să alocați sarcini, să creați un calendar pentru rețelele sociale și să programați actualizări.

Buzzsumo 

Cercetarea este o parte esențială a marketingului. Dacă vrei să faci bine și să-ți lași concurenții în urmă, trebuie să înțelegi ce fac ei și dacă ceea ce faci tu funcționează sau nu.

Buzzsumo este un instrument de cercetare care vă spune cum merge conținutul dumneavoastra și cine il distribuie.

Google Apps 

Aplicațiile Google cum ar fi Google MyBusiness pot realiza un impact masiv asupra audientei, ținând cont de faptul că aceste publicări sunt afișate automat în motorul de căutare Google. Astfel, acționând în afara platformelor social media putem să dezvoltăm un angajement foarte important, integrând această aplicație în planurile campaniilor noastre de marketing. În același timp, aplicații precum Google Analytics ne pot ajuta să înțelegem impactul social media în raport cu website-ul companei și cum putem să îmbunătățim conținutul pe care îl publicăm.

Adobe Photoshop

Această aplicație stă la baza graficilor prezente pe canalele social media, fiind deosebit de puternică când vine vorba de editare foto, creație grafica și impact vizual asupra clienților afacerii dumneavoastră. Consideram că orice social media marketer trebuie să dețină și cunoștinte de design grafic, vizualul fiind până la urma hotărâtor într-o decizie de cumpărare în proporție de peste 70%.

Specialiștii ZONK sunt pregătiți să îți

propulseze afacerea în mediul online

Credem că există un anumit grad de reticență în momentul în care trebuie să îți lași afacerea pe mâinile unor parteneri străini iar întrebările despre felul în care aceștia vor contribui la creșterea companiei sunt multe și pe bună dreptate. Angajamentul nostru față de afacerea dumneavoastră sta la baza colaborării noastre iar acest lucru se traduce cel mai bine prin rezultatele obținute și prin dedicația pe care o alocăm oricărei campanii de publicitate.

Viziunea specialiștilor ZONK a fost creată pe parcursul a peste 10 ani de experiență în domeniul marketingului digital, ajutând companii mici, medii și mari să își atingă mereu obiectivele stabilite. În anii de activitate am administrat peste 100.000 EURO în bugetele clienților, cu rezultate deosebit de pozitive, reușind astfel să ne integrăm într-un cerc restrâns de companii care sunt 100% dedicate partenerilor sai și care caută în permanență metode noi de vânzare online sau de întipărire a percepției brand-ului asupra consumatorilor.

Ce cred clienții noștri despre serviciile oferite

Părerile clienților noștri sunt cele mai importante pentru noi, reprezentant validarea finală asupra muncii noastre. Fiecare recenzie este analizată constructiv, căutând mereu să îmbunătățim serviciile pe care le oferim și relația B2B pe care o construim împreună cu partenerii noștri.

MARKETING & COMMUNITY MANAGER @ VASTINT

Recomandăm cu încredere serviciile Zonk Works, atât datorită modului de lucru și a promptitudinii în soluționare tuturor nevoilor companiei, dar și pentru echipa profesionistă și extrem de simpatică, mereu dornică să iți ofere cele mai bune sfaturi! Keep up the good work, guys!

Alina Iuliana Laslău

ADMINISTRATOR @ UNSICAR

Super colaborare și sper să o putem extinde și pe alte proiecte. Am primit un site de nota 10+ și, chiar dacă au fost câteva mici sincope în comunicare, rezultatul este unul excepțional.

Georgiana Hentes

FOUNDER AND CTO @ CAOSYS LIMITED

Toate site-urile noastre web anterioare, le-am realizat noi înșine, ceea ce pentru o vreme a fost bine, dar de data aceasta am decis să predăm proiectarea și construirea noului nostru site web profesioniștilor; la urma urmei, nu suntem o companie de design web. Am lucrat îndeaproape cu ZONK Digital Agency, care ne-a îndeplinit toate așteptările, predând proiectul la timp și în limita bugetului. Mulțumesc băieți!

Craig O’Neill

SHAREHOLDER @ DESTINE BROKER

Colaborare excelentă, creativitate, corectitudinea, aplecarea către nevoia clientului, imaginația, profesionalism le găsești colaborând cu aceasta echipă de tineri minunați.

Camelia Popescu

CEO @ ERP Risk Advisors

Echipa ZONK a făcut o treabă extraordinară aducandu-ne websiteul și platforma în secolul 21. Au lucrat la timp și profesional și ne-au ajutat cu anumite provocări avute cu compania de găzduire pe care nu le-am anticipat. Ne-au oferit servicii foarte bune la un preț rezonabil. Le susținem serviciile cu toată inima noastră.
Jeffrey T. Hare

Ai o idee pe care vrei
să o discutam?
Scrie-ne aici!





    Go to Top