Website responsive: Cum îți poate crește afacerea?

Un website responsive este website-ul al cărui conținut se afișează perfect pe orice dispozitiv, pe majoritatea rezoluțiilor ecranelor digitale. Pe lângă website-ul responsive mai întâlnim termenul website fully responsive ce face referire la adaptarea continutului pe orice marime de ecran, până la rezoluții de mii de pixeli.

13 minute de citit
Publicat de ZONK Digital în octombrie 13, 2020

Ce este un website responsive?

Rolul și ideea design-ului responsive au fost discutate și descrise la World Wide Web Consortium (W3C) în iulie 2008 sub titlul „One Web”.

Această recomandare, deși specifică pentru dispozitive mobile, subliniază că este făcută în contextul One Web. Prin urmare, include nu numai experiența de navigare pe dispozitive mobile, ci și pe dispozitive cu rezoluție a ecranului mai mare cum ar fi desktop-ul.

Conceptul One Web face referire la ideea de a realiza un „Web pentru Toți” (Web for All) accesibil de pe orice tip de dispozitiv (Web on Everything).

În ziua de azi, datorită multitudinii de dispozitive existente pe piață, informația nu este accesibilă pe toate acestea. Sau, mai bine spus, este accesibilă, dar afișarea conținutului nu se face corespunzător, deci utilizatorul poate obține informația parțial sau chiar deloc.

Din acel moment, a durat aproximativ 4 ani pentru ca oamenii să recunoască necesitatea acestei tehnologii și, odată ce a început, a fost de neoprit. 

Un site website responsive este tipul de site web care își va adapta conținutul pe orice dimensiune a ecranului, de la smartphone-uri și tablete la laptop-uri, desktop-uri și ecrane foarte mari. Cu câțiva ani în urmă, ori de cate ori cineva ar fi încercat să vizualizeze conținutul unui site web care nu răspundea, acea persoană ar fi avut multe probleme în a încerca să înțeleagă ce caută în pagina respectivă. Conținutul se suprapunea, textul era prea mare pentru dispozitivul respectiv (mai ales între 2012 – 2014), prin urmare, clienții ar fi frustrați și ar ieși din site în câteva secunde. Potrivit Google Analytics, rata de respingere a unui site a scăzut de la 80% pentru un site non-responsive, la 50% pentru același site web, dar a creat tehnologii moderne de proiectare fluidă. 

Cum funcționează conceptul de website responsive? 

Există mai multe tehnologii pe care un dezvoltator le poate utiliza pentru a face site-ul dvs. să raspundă cerințelor 

Răspunsul site-ului dvs. web este, de obicei, determinat de codul CSS care a fost scris în fișierele site-ului dvs. CSS controlează totul și dacă codul dvs. este făcut în mod corespunzător, atunci nu veți avea probleme în prezentarea site-ului către clienții dvs. În CSS, receptivitatea este controlată de Media Queries sau @media.  

O altă opțiune ar fi integrarea site-ului dvs. cu un cadru CSS receptiv, cum ar fi BootstrapBootstrap este un cadru uimitor dezvoltat de Twitter. Administrează mai mult de 10 milioane de site-uri din întreaga lume și a cunoscut o creștere uriașă în ultimii 8 ani. Bootstrap utilizează câteva clase predefinite care vor crea aspectul actual al paginii dvs. web. Structura Bootstrap se bazează pe secțiuni sau pe rânduri. 

Fiecare rând este împărțit în 12 coloane pe care le puteți ajusta sau adapta în funcție de nevoile dvs. Conținutul poate fi ușor plasat în oricare din cele 12 coloane. Puteți, de asemenea, să aveți o coloană de 6, 4, 3, 2 sau 1. Bootstrap este cool și îl recomandăm cu fermitate pentru aproape orice proiect de website responsive. Am văzut site-uri cu volum redus construite pe Bootstrap, dar și software de întreprindere care utilizează aceeași tehnologie. 

Avantajele și dezavantajele utilizării receptivității în site-ul dumneavoastră

Am vrut inițial să numim acest subiect „Avantajele utilizării receptivității în site-ul dvs.”, dar am decis să încercăm să discutăm și despre dezavantajele acestei tehnologii. Deci, să începem… 

Avantaje

Principalul avantaj al utilizării unui website responsive este că în final veți avea afișat corect conținutul dvs. pe toate dimensiunile ecranului. Acest lucru se poate traduce ușor în: 

  • Creșterea vânzărilor 
  • Creșterea numărului de conducători 
  • Creșterea traficului 
  • O percepție mai bună a afacerilor 
  • Imaginea unei companii moderne care utilizează tehnologii de vârf 

Dezavantaje

Principalul dezavantaj ar fi că un responsive design (website responsive) necesită o activitate de codificare. Aceasta înseamnă că va trebui să angajezi un dezvoltator care să facă asta pentru tine. Cu toate acestea, această investiție este una mică și medie, cu o rentabilitate a investiției de 100% în decurs de 3 până la 6 luni. 

O altă problemă mică ar fi modificarea codului. Ori de câte ori va trebui să schimbați ceva pe site-ul dvs., trebuie să fie făcut pe diferite dimensiuni ale ecranului. Astfel încât ar trebui să se facă schimbări pe smartphone-uri, tablete, desktop-uri și dimensiuni foarte mari ale ecranului. 

Ultimul dezavantaj este reprezentat de complexitatea codului CSS. După cum știe orice dezvoltator, puteți scrie cod și puteți scrie cod bun. Dacă mergeți dincolo de codul dvs., veți obține întotdeauna rezultate uimitoare. Cu toate acestea, dacă vă lipsesc abilitățile de tehnologie puteți provoca probleme serioase cu site-ul dvs. sau cu site-ul clientului dumneavoastra. Deci, fiți foarte atenți când lucrați cu CSS responsive. 

De asemenea, rețineți că trebuie să aveți o viziune bine definită a site-ului, ce să utilizați pe desktop-uri și dimensiuni mari ale ecranului sau, bineînțeles, ce să ascundeți pe anumite dispozitive.  

Crește-ți afacerea eficient!

Abonează-te pentru a fi la curent cu ultimele știri din IT și pentru a putea beneficia de materiale gratuite utile pentru creșterea afacerii tale.

    Postari recente

    Go to Top